Повернутися до звичайного режиму

Самопідготовка – це форма самостійної навчальної діяльності, диференційована за змістом і характером контактів із педагогом, яка передбачає виконання завдань; закріплення вмінь та навичок, набутих на уроках; поглиблення знань з окремих предметів. Організація і проведення самопідготовки в спеціальній школі – важливий елемент педагогічного процесу, спрямований на розвиток самостійної діяльності учнів. В цій діяльності міститься значний навчальний, розвитковий та виховний потенціали – розвиток навичок самостійної праці, пізнавальних та психічних процесів, уміння самим добувати нові знання, працювати з підручником, довідковою й іншою додатковою літературою, формується позитивне ставлення до навчання, виховуються навички культури розумової праці, самоконтролю, працездатності, самоорганізації тощо.

Самопідготовка органічно поєднана з уроками, і мета її триєдина: дидактична, корекційно-розвиткова, виховна.

СТРУКТУРА САМОПІДГОТОВКИ

І. Організаційний момент (3-5 хв) Підготовка робочого місця.

ІІ. Психолого-педагогічна організація групи(3-5 хв). Для цього можна використовувати: загадки, мовні хвилинки, «Придумай – пригадай» (повторення правил, таблиці множення тощо), «Бліц-турніри» (за темою знань з предмету), «Цікавинки» (розв’язання задач, вправ на логічне мислення), вправи «Очікування», «Мікрофон», мозковий штурм.

ІІІ. Мотивація діяльності учнів. Може відбуватись через: створення проблемної ситуації, постановки проблемного завдання, аргументування цінності набутих знань для майбутнього самостійного життя, демонстрування наочних посібників, створення ситуації успіху.

ІV. Самостійна робота учнів. Чіткий інструктаж; визначення порядку виконання домашніх завдань; нормування часу на виконання кожного завдання; використання пам’яток: «Як розв’язувати задачу», «Як працювати над помилками», «Як читати про себе», «Як готувати уроки з математики, української мови, природознавства»; поєднання фронтальної, групової, індивідуальної роботи .

V. Фізкультхвилинка: релаксаційні вправи, вправи для очей, рухливі ігри та вправи (2-3 види фізкультхвилинок).

VІ. Заключна частина:самоперевірка, взаємоперевірка, оцінка вихователя, похвала, довіра.

Кiлькiсть переглядiв: 624

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.